Indkøbskurv
0 Artikler

0
Indkøbskurv er tom
GENERELLE FORRETNINGSBETINGELSER (For B2C og B2B)
Fera24 UG (Haftungsbeschränkt), Blankenfelder Dorfstraße 94, 15827 Blankenfelde-Mahlow
Telefon: 337 933 490 08 *
Adresse for returnering: FERA24 UG/KAAB GMBH, Maltitz 35a, 02627 Weißenberg
* Forbindelsesomkostningerne afhænger af den respektive takst fra telefonudbyderen.
1.1. De følgende generelle forretningsbetingelser (AGB) gælder for alle forretningsforhold mellem Fera24 GmbH, Blankenfelder Dorfstraße 94, 15827 Blankenfelde (herefter kaldet forhandleren) og kunden for alle ydelser fra forhandleren, der indgås via denne ONLINEBUTIK i den version, der gælder på bestillingstidspunktet.
1.2. Kunde i henhold til disse AGB er udelukkende forbrugere. Forbrugere i henhold til § 13 BGB er fysiske personer, der indgår en aftale med formål, der overvejende ikke kan henføres til erhvervsmæssig eller selvstændig aktivitet.
2.1. De produktbeskrivelser, der udstedes af forhandleren, udgør ikke bindende tilbud om indgåelse af købsaftalen, men en opfordring til kunden om at afgive et bindende tilbud.
2.2. Kunden kan vælge enkelte produkter og tilføje dem til den virtuelle indkøbskurv ved at klikke på knappen
"tilføj til indkøbskurv". Ved at klikke på "vis indkøbskurv" vises indholdet af indkøbskurven. Kunden har mulighed for enten at fortsætte med at handle ved at klikke på "fortsæt med at handle" eller ved at klikke på knappen "gå til kassen" for at betale for de valgte varer.
Bestillingsproces
Indkøbskurv
Bestillingsprocessen begynder med opstillingen af de varer, der er i indkøbskurven. Kunden kan ændre antallet af produkter på denne liste (klik på plus eller minus i feltet "antal"), fjerne enkelte produkter fra indkøbskurven (klik på X-knappen). Hvis kunden er tilfreds med indholdet af indkøbskurven, fortsætter de ved at klikke på "gå til kassen" til næste trin:
Trin 1 - Log ind
For at logge ind på kontoen skal du klikke på "Min konto" øverst til højre og indtaste brugernavn og adgangskode. Du behøver ikke at registrere dig for at handle på FERA24.DK. Registrering anbefales dog, da du så kan drage fordel af mange lettelser - du får adgang til dine bestillinger og din behandlingsstatus. Du kan kontrollere og ændre dine kontaktoplysninger samt returnere produkter og indgive klager.
Trin 2 - Fortsæt / Gennemgå
Efter at have klikket på knappen "fortsæt" kommer kunden til oversigten over bestillingen. Her kan kunden kontrollere og rette oplysningerne igen ved hjælp af "Tilbage-funktionen" i deres internetbrowser.
Trin 3 - Betalingsmetode
På samme side vælger kunden betalingsmetoden.
Trin 4 - Bestilling
2.1. Før bestillingen sætter kunden et flueben i afkrydsningsfeltet for at angive, at de har modtaget de generelle betingelser samt databeskyttelseserklæringen og har taget fortrydelsesretten til efterretning. Den bindende bestilling foretages ved at klikke på "send min bestilling"
2.3. Forhandleren kan bekræfte kundens bestilling inden for 3 dage. Fristen begynder på dagen for kundens afsendelse af tilbuddet og slutter ved udgangen af den tredje dag efter afsendelsen. Bekræftelsen modtager kunden via e-mail. Hvis forhandleren ikke accepterer tilbuddet inden for fristen, er de ikke længere bundet af kundens tilbud om indgåelse af aftalen.
2.4. Aftaleteksten gemmes af forhandleren og kan hentes af kunden i menuen "mine bestillinger". Med bekræftelsen modtager kunden: 1) den gemte aftaletekst, 2) AGB, 3) fortrydelsesret
2.5. Den tyske sprog er tilgængelig for aftaleindgåelsen.
Fortrydelsesret for forbrugere
Forbrugere har ret til at fortryde. Forbruger er enhver fysisk person, der indgår en retshandling med formål, der overvejende ikke kan henføres til deres erhvervsmæssige eller selvstændige erhverv.
1.1. Du har ret til at fortryde. Oplysninger om dette har vi gjort tilgængelige for dig inkl. fortrydelsesformular under menuen "Fortrydelsesret".
1.2. Fortrydelsesretten gælder ikke for forbrugere, der ikke tilhører en EU-stat, og hvis eneste bopæl og leveringsadresse ligger uden for EU.
1.3 Derudover fastlægger virksomheden, at det ikke er tilladt at trække sig fra kontrakten om den økologiske emballageservice, hvis varerne allerede er pakket - og dermed er ydelsen leveret (hvis kunden vælger denne mulighed, begynder sælgeren med den økologiske emballageservice straks efter ordreafgivelsen).
Fortrydelsesret for forbrugere
Forbrugere har ret til at fortryde. Forbruger er enhver fysisk person, der indgår en retshandling med formål, der overvejende ikke kan henføres til deres erhvervsmæssige eller selvstændige erhverv.
Under hver produktkort kan du formulere en mening og efterlade en vurderingsnotat. Disse meninger afspejler kun den personlige mening fra brugerne af hjemmesiden, der har købt det pågældende produkt hos os. Alle kommentarer, både positive og negative, vil blive gennemgået, før de offentliggøres på hjemmesiden. Vi forbeholder os derfor retten til ikke at offentliggøre en vurdering, der overtræder vores offentliggørelsesbetingelser eller gældende love og bestemmelser.
4.1. Priserne i onlinebutikken er slutpriser og inkluderer den lovpligtige moms. Forsendelsesomkostninger er ikke inkluderet i priserne. De er dog særskilt angivet i menuen "Forsendelse"
4.2. Kunden har følgende betalingsmuligheder:
Fera24.dk opkræver ikke ekstra omkostninger for valget af en betalingsservice: PayPal, kreditkort, Giro.
5.1. Produkter med status "Forsendelse inden for 24 timer" sendes inden for 24 timer (arbejdsdage tælles) fra tidspunktet for bekræftelse af bestillingen (for valg af betaling ved modtagelse) eller fra bekræftelse af betalingen for bestillingen (fra det elektroniske betalingssystem eller på vores bankkonto).
Produkter med status "vi sender maksimalt 4 dage" sendes inden for 4 dage (arbejdsdage tælles) fra tidspunktet for bekræftelse af bestillingen (for den valgte betaling ved modtagelse) eller fra bekræftelse af betalingen for bestillingen (fra det elektroniske betalingssystem eller på vores bankkonto).
Efter anvisningen af betalingsordren til kreditinstituttet (ved forudbetaling), efter aftaleindgåelsen (ved PayPal, faktura, efterkrav og kreditkort)
5.2. Medmindre andet er aftalt, sker leveringen til den adresse, som kunden har angivet.
5.3. Kunden bærer omkostningerne ved tilbagelevering, hvis varerne ikke kunne leveres til den angivne adresse. Dette gælder ikke i tilfælde af returnering efter fortrydelse, hvis kunden ikke har ansvaret for årsagen til manglende levering.
5.4. Risikoen for beskadigelse eller tab overgår til køberen ved overgivelse af varerne.
5.5. Leveringstider kan findes på produktsiderne
5.6. Den maksimale pakkevægt, vi kan sende, er 31 kg. Alle bestillinger med produkter, der samlet vejer mere end 31 kg, sendes afhængigt af vægten i 2 eller flere pakker. For sådanne bestillinger kan et behandlingsgebyr opkræves for at dække ekstra omkostninger. Dette gebyr er 4 euro for hver yderligere pakke.
Fera24.dk tilbyder et loyalitetssystem, hvor kunderne tildeles varige rabatter. Rabatter er knyttet til en kundekonto. Kunder, der har oprettet en konto på hjemmesiden, modtager rabatter på op til 3%.
Hvis forhandleren træder i forvejen, forbeholder de sig ejerskabet af de leverede varer, indtil den fulde købesum er betalt.
8.1. Medmindre andet er lovpligtigt bestemt, begynder garantiperioder af enhver art senest ved levering eller udførelse af ydelsen til kunden.
8.2. Kunden har de lovbestemte garantirettigheder.
8.3. Kunden skal give sælgeren den tid og mulighed, der er nødvendig for at opfylde garantien, især ved at overgive den påklagede vare til undersøgelse.
8.4. Garantikrav kan gøres gældende inden for 2 år efter risikoovergang.
8.5. I tilfælde af erstatningslevering skal kunden returnere den mangelfulde vare i henhold til lovbestemmelserne.
8.6. Sælgeren er uanset bestemmelserne i § 275 stk. 2 og 3 BGB berettiget til at nægte den af kunden valgte form for opfyldelse, hvis denne er forbundet med uforholdsmæssige omkostninger. Dette gælder især, hvis omkostningerne ved opfyldelsen overstiger varens værdi, hvis den var uden fejl, eller omkostningerne ved opfyldelsen overstiger det beløb, som manglen reducerer varens værdi med, eller hvis en anden form for opfyldelse, som kunden har valgt, er billigere og ikke medfører væsentlige ulemper for kunden. Kundens garantikrav er i dette tilfælde begrænset til den anden form for opfyldelse. Hvis også den anden form for opfyldelse er forbundet med uforholdsmæssige omkostninger, kan sælgeren nægte opfyldelsen helt.
8.7. Kundens krav på garanti er udelukket, hvis manglen skyldes uhensigtsmæssig behandling, transport eller montering, som kunden er ansvarlig for, på trods af en fejlfri monteringsvejledning. Sælgeren påtager sig intet ansvar for ydelser fra tredjepartsfirmaer, som kunden har hyret. Ansvar er især udelukket for sådanne skader, der er forårsaget af uhensigtsmæssig montering, på trods af en fejlfri monteringsvejledning.
8.8. Kundens krav på grund af mangler, der skyldes naturlig slid, uhensigtsmæssig brug eller uhensigtsmæssig behandling, er udelukket.
EU-Kommissionen stiller en internetplatform til rådighed til online tvistbilæggelse (den såkaldte OS-platform) til løsning af tvister i forbindelse med online købsaftaler. Denne OS-platform kan nås via følgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Vores e-mailadresse finder du ovenfor under kontaktoplysninger. Vi er hverken villige eller forpligtede til at deltage i tvistbilæggelse med forbrugere fra en mæglingsinstans.
10.1. For alle retsforhold mellem forhandleren og kunden gælder tysk ret med udelukkelse af lovene om international køb af løsøre
10.2. Denne ret gælder kun, såfremt den ikke fratager den gældende forbrugerbeskyttelse ved tvungne bestemmelser fra den stat, hvor kunden har sin sædvanlige bopæl.
10.3. Denne valg af ret gælder heller ikke med hensyn til fortrydelsesretten for kunder, der på tidspunktet for aftaleindgåelsen ikke tilhører en medlemsstat i Den Europæiske Union, og hvis eneste bopæl og leveringsadresse på tidspunktet for aftaleindgåelsen ligger uden for Den Europæiske Union.
11.1. Sælgeren tilbyder kunderne en elektronisk tjeneste, der består i at sende et nyhedsbrev.
11.2. Tjenesten for nyhedsbrevet består i, at sælgeren gratis sender oplysninger til den e-mailadresse, som kunden har angivet, med indhold, der relaterer til sælgerens aktiviteter, herunder kommercielle oplysninger.
11.3. Kunden kan tilmelde sig nyhedsbrevtjenesten via hjemmesiden. Tilmeldingen til nyhedsbrevet svarer til samtykke til behandling af personoplysninger til modtagelse af nyhedsbrevet.
11.4. De grafiske elementer og indholdet af de meddelelser, der sendes i forbindelse med nyhedsbrevtjenesten, er underlagt ophavsret eller andre rettigheder, der tilkommer kunden eller tredjeparter og er lovligt beskyttede. En reproduktion eller brug af disse indhold på en anden måde end til personlig brug kan betragtes som en krænkelse af de rettigheder, der tilkommer disse personer.
11.5. Sælgeren kan benytte sig af tjenester fra tredjeparter (underleverandører) til at sende nyhedsbrevet.
11.6. Nyhedsbrevtjenesten tilbydes på ubestemt tid.
11.7. Kunden kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevtjenesten ved at sende en e-mail til sælgeren på e-mailadressen [email protected].
11.8. Ved opsigelse eller afmelding fra nyhedsbrevtjenesten stopper sælgeren med at sende meddelelser med nyhedsbrevet til kunden.
11.9. Kunden kan til enhver tid tilmelde sig nyhedsbrevtjenesten igen.
12.1. Ved præsentationen af forbrugeranmeldelser verificerer sælgeren anmeldelser af tjenester og varer og har implementeret passende løsninger for at vurdere deres ægthed. Efter afgivet anmeldelse bliver denne gennemgået af en medarbejder i butikken. Hvis der er tvivl om anmeldelsens ægthed, vil disse blive afklaret på grundlag af de fremlagte købsbeviser for den pågældende tjeneste. Hvis det viser sig, at de oplysninger, der er indeholdt i anmeldelsen, samt de oplysninger, der er modtaget under afklaringen, ikke kan knyttes til den bestilling, der var genstand for anmeldelsen, vil anmeldelsen blive fjernet.
12.2. Vi offentliggør alle anmeldelser (både positive og negative) og griber ikke ind i deres indhold, tilbyder ikke yderligere fordele i forbindelse med afgivelse eller tilbagetrækning af en anmeldelse.
12.3. Af de ovennævnte grunde kan vi sikre, at de anmeldelser, der er tilgængelige på butikkens side, er verificerede og autentiske samt afspejler ægte købsoplevelser.
12.4. Anmeldelser om butikken kan også afgives på siderne hos andre enheder. For sådanne anmeldelser gælder de regler, der anvendes af disse enheder med hensyn til vurdering af troværdigheden og ægtheden af anmeldelserne. Fra vores side bestræber vi os altid på, at anmeldelser om butikken altid er pålidelige og autentiske.
13.1. Brugerindhold er indhold, der er indsendt af enhver bruger selvstændigt eller via butikken:
1) Anmeldelser eller kommentarer om butikken eller produkter,
2) Yderligere oplysninger, der ikke er nødvendige ved bestilling, som f.eks. oplysninger, der er indeholdt i kundekontoen.
13.2. Brugere må ikke offentliggøre indhold, der betragtes som ulovligt indhold i henhold til Digital Services Act (DSA) eller på anden måde er ulovligt, overtræder disse generelle forretningsbetingelser eller god skik, især:
1) Indhold, der tjener til at begå en overtrædelse eller forbrydelse,
2) Indhold, der krænker personlige rettigheder eller ophavsret,
3) Indhold, der udgør spam,
4) Indhold, der fremmer urimelige konkurrencepraksisser, herunder ulovlige markedsføringsaktiviteter,
5) Indhold, der ikke passer til emnet for den tjeneste, de vedrører.
13.3. Vi kan gennemgå, blokere og fjerne ulovligt indhold - under overholdelse af principperne om objektivitet og den nødvendige omhu.
13.4. Rapportering af ulovligt indhold skal indeholde:
1) Begrundede grunde til, at en bestemt person eller enhed hævder, at de pågældende oplysninger udgør ulovligt indhold,
2) Angivelse af den elektroniske placering af oplysningerne, såsom URL, samt yderligere oplysninger, der muliggør identifikation af ulovligt indhold,
3) For- og efternavn eller firmanavn samt e-mailadresse på den person eller enhed, der foretager rapporteringen - undtagen for rapporter, der vedrører oplysninger, der betragtes som relateret til en af forbrydelserne nævnt i artiklerne 3-7 i direktiv 2011/93/EU;
4) En erklæring, der bekræfter, at den rapporterende person eller enhed handler i god tro og er overbevist om, at de fremlagte oplysninger og anklager er korrekte og fuldstændige.
13.5. Hvis vi på grund af vores gennemgang eller på grund af en rapport finder, at visse indhold er ulovlige, kan vi beslutte at blokere eller fjerne dem.
13.6. Både brugeren, der har rapporteret indholdet og ikke er enig i vores beslutning, samt brugeren, hvis indhold vi har fundet ulovligt, har ret til at appellere mod beslutninger vedrørende indholdet via den kontakt, der er angivet i afsnit 13 nedenfor. Appellen skal indeholde navn, kontaktoplysninger og en begrundelse for anmodningen om ændring af beslutningen.
13.7. Efter indsendelse af appellen bekræfter vi straks modtagelsen af den og vil gennemgå den inden for 14 dage. Appeller behandles ikke automatisk. Begrundningen for vores beslutning vil blive udarbejdet i overensstemmelse med alle krav i Digital Services Act.
13.8. Brugere har ret til at appellere mod beslutninger vedrørende indhold via den kontakt, der er angivet i afsnit 13 nedenfor. Appellen skal indeholde navn, kontaktoplysninger og en begrundelse for anmodningen om ændring af beslutningen.
13.9. Ved alvorlige overtrædelser af denne bestemmelse og offentliggørelse af ulovligt indhold kan vi beslutte at blokere (suspendere) eller slette kontoen midlertidigt og begrænse kontoens funktionalitet.
13.10. En beslutning vedrørende brugerens konto træffes under overholdelse af principperne om objektivitet og den nødvendige omhu. Mod en sådan beslutning kan der indgives appel, som ikke behandles automatisk. Gennemgangen af appellen finder sted inden for 14 dage, og brugeren informeres straks om resultatet.
13.11. Vi påtager os intet ansvar for brugerindhold, hvis:
1) vi ikke har faktisk kendskab til ulovlige aktiviteter eller ulovligt indhold og ikke er informeret om den faktiske tilstand eller omstændigheder, der åbenlyst peger på ulovlige aktiviteter eller ulovligt indhold;
2) vi straks træffer passende foranstaltninger for at fjerne det ulovlige indhold eller forhindre adgangen til det, så snart vi modtager sådanne oplysninger eller meddelelser.
13.12. Hvis vi modtager oplysninger, der begrunder mistanke om, at en forbrydelse, der truer liv eller sikkerhed for personer, er blevet, bliver eller kan blive begået, informerer vi straks de retshåndhævende myndigheder eller domstolene i den berørte medlemsstat eller medlemsstater og overfører alle tilgængelige oplysninger herom.
13.13. Vi har oprettet en kontakt, der opfylder vores forpligtelser i forbindelse med Digital Services Act (DSA) og gennem hvilken de kompetente myndigheder og brugere kan kommunikere med os: [email protected]. Via den angivne e-mailadresse er det især muligt at rapportere indhold, som brugeren anser for ulovligt.
13.14. Ingen af de ovenstående bestemmelser skal begrænse brugerens rettigheder eller fortolkes på denne måde.